Partnerzy serwisu:
Pasażer

Z Pragi do Kopenhagi trzy razy dziennie już w przyszłym roku!

Dalej Wstecz
Data publikacji:
13-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-06-2025
Źródło:
Rynek Kolejowy/Zdopravy.cz

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Z Pragi do Kopenhagi trzy razy dziennie już w przyszłym roku!
fot. Michał Szymajda
České dráhy wraz z wejściem w życiu rozkładu jazdy 2025/2026 w grudniu planują uruchomienie aż trzech bezpośrednich połączeń kolejowych z Pragi do Kopenhagi. Dziś podróż koleją między tymi miastami jest możliwa tylko z przesiadką w Hamburgu i trwa aż 13 godzin.

Jak informowaliśmy was na łamach “Rynku Kolejowego” w lutym, České dráhy, narodowy czeski przewoźnik kolejowy zapowiedział uruchomienie bezpośrednich połączeń kolejowych z Pragi do Kopenhagi przez Berlin i Hamburg. Wówczas nie było jednak wiadomo, kiedy dokładnie to nastąpi. Nie była również znana częstotliwość kursowania pociągów. Jak informuje portal Zdopravy.cz, narodowy przewoźnik wraz z zagranicznymi partnerami uruchomi nowe pociągi już w rozkładzie jazdy 2025/2026, jednak nie wraz z jego wprowadzeniem, a we wrześniu, kiedy nastąpi testowy przejazd na całej trasie. Wiadomo jednocześnie, że będą to od razu trzy pary pociągów na dobę!

Odjazdy z dworca głównego w Pradze do Kopenhagi zaplanowano na 6:31, 10:31 i 16:31. W przeciwnym kierunku pociągi mają wyruszać o 11:25, 17:25 i 21:25. Oznacza to, że w przypadku jednej pary pociągów mówimy o jeździe nocą. Całkowity czas przejazdu wyniesie na razie 11,5 godziny, jednak z czasem ulegnie znacznemu skróceniu, tj. do ok. 9 godzin, a to za sprawą dwóch inwestycji – oddania do użytku tunelu Fehmarnbelt, który zapewni oszczędności czasowe rzędu 2 godzin (jest to perspektywa końca obecnej dekady), oraz realizacji prac pomiędzy Dreznem a Berlinem. Połączenia mają być obsługiwane z wykorzystaniem składów push-pull ComfortJet, które dostarcza konsorcjum Siemens Mobility – Škoda Group.

Przypomnijmy, że budowa tunelu Fehmarnbelt, który będzie najdłuższym tunelem kolejowo-drogowym na świecie, ruszyła w 2020 roku. Będzie on liczył blisko 18 kilometrów długości. Znajdą się w nim dwutorowa linia kolejowa o prędkości eksploatacyjnej 200 km/h oraz droga szybkiego ruchu w układzie 2x2. Efektem inwestycji będzie powstanie spójnego ciągu komunikacyjnego, który połączy Hamburg i Lubekę z Kopenhagą i Malmö z przebiegiem zbliżonym do linii prostej. Założenia inwestycji opisywaliśmy szerzej na łamach “Rynku Infrastruktury” w ubiegłym roku. Wówczas wyprodukowany został pierwszy spośród 79 elementów, które będą sukcesywnie zatapiane, a następnie połączone i zasypane złożoną z piasku i żwiru warstwą ochronną.

Trzeba sobie jednak powiedzieć jasno – nawet realizacja wszystkich planowanych inwestycji na ciągu linii kolejowych łączących Pragę z Kopenhagą nie zapewni wciąż dużej konkurencyjności pod względem czasu przejazdu dla pasażerów podróżujących w pełnej relacji. Znacznie wygodniejszy będzie dla nich bowiem przelot samolotem. Z drugiej strony czas przejazdu rzędu 9 godzin byłby naprawdę atrakcyjny w kontekście przejazdu pociągiem nocą – odjazd z Pragi ok. 23:00 z przyjazdem do stolicy Danii w okolicach godziny 8:00 wydaje się naprawdę nęcącą perspektywą. W przyszłości czas przejazdu pomiędzy Czechami a Niemcami mógłby ulec dalszemu skróceniu, ponieważ nasi południowi sąsiedzi od lat przymierzają się do budowy linii KDP, łączącej Pragę, Ústí nad Labem i Drezno.

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do Rypina i Wierzchucina pociągiem

Pasażer

Do Rypina i Wierzchucina pociągiem

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 27 kwietnia 2025

Kujawsko-pomorskie. Będzie codzienny pociąg do Kołobrzegu

Pasażer

Kujawsko-pomorskie. Będzie codzienny pociąg do Kołobrzegu

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 23 kwietnia 2025

Tusk i Fiala o Baltic Expresie i KDP do Polski

Biznes

Tusk i Fiala o Baltic Expresie i KDP do Polski

Daniel Siwak 10 października 2024

Regionalny pociąg Bydgoszcz – Szczecin pojedzie w grudniu

Pasażer

Regionalny pociąg Bydgoszcz – Szczecin pojedzie w grudniu

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 10 września 2024

Zobacz również:

Do Rypina i Wierzchucina pociągiem

Pasażer

Do Rypina i Wierzchucina pociągiem

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 27 kwietnia 2025

Kujawsko-pomorskie. Będzie codzienny pociąg do Kołobrzegu

Pasażer

Kujawsko-pomorskie. Będzie codzienny pociąg do Kołobrzegu

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 23 kwietnia 2025

Tusk i Fiala o Baltic Expresie i KDP do Polski

Biznes

Tusk i Fiala o Baltic Expresie i KDP do Polski

Daniel Siwak 10 października 2024

Regionalny pociąg Bydgoszcz – Szczecin pojedzie w grudniu

Pasażer

Regionalny pociąg Bydgoszcz – Szczecin pojedzie w grudniu

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego 10 września 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5